Lengyel Imre
Látlelet a hazai közgazdasági felsőoktatásról az egyetemek fenntartóváltása előtt
A hazai felsőoktatás alapvető változások előtt áll, az állami egyetemek alapítványi formában történő jövőbeli működése új feltételek közé helyezi a közgazdasági képzéseket is. De nemcsak a fenntartóváltás, hanem a külföldi egyetemek elszívó hatása, a képzésbe belépő generációk korábbiaktól eltérő elvárásai, a hibrid oktatás előtérbe kerülése stb. egyaránt új kihívások elé állítják az intézmények vezetését és az oktatókat. Tanulmányomban a fenntartóváltás előtti helyzetet tekintem át, az elmúlt másfél évtizedben a gazdaságtudományi (másképpen közgazdasági) képzési területen megfigyelhető alapvető folyamatokat, a többciklusú felsőoktatási (az úgynevezett bolognai) rendszer 2006-os bevezetésétől egészen 2020-ig. Magyarországon a gazdaságtudományi képzési terület az egyik legnépesebb, a hallgatók negyedét közgazdasági szakokra veszik fel, a felsőoktatási szakképzéstől az alapképzésen át a mesterképzésig. De az egyik legkiterjedtebb is, hiszen például közgazdasági alapképzést jelenleg is 29 intézmény folytat 31 városban.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: A20, H52, I23.
LXVIII. évf., 2021. október (1055—1088. o.), DOI:10.18414/KSZ.2021.10.1055, Tanulmány
(PDF formátum, 288.42 kB)