Cikk

Kondor Péter — Koren Miklós — Pál Jenő — Szeidl Ádám

Cégek kapcsolati hálózatainak gazdasági szerepe

A közgazdaságtanban általában a cégekre olyan szereplőkként gondolunk, amelyek csak anonim piaci mechanizmuson keresztül érintkeznek egymással. Ezzel szemben a valóságban a cégek életében fontos szerepet játszanak a gazdaság más, konkrét szereplőivel meglévő kapcsolataik. Tanulmányunkban a vállalati hálózatok közgazdaságtanának elméleti és empirikus irodalmát összegezzük. Az áttekintett művek szerint a vállalati kapcsolatok hálózati jellege pozitív és negatív hatást egyaránt gyakorol a gazdaság egészére. A mikroszintű adatok újszerű vizsgálataiból pedig gazdag kép bontakozik ki a vállalatok viselkedéséről, például a technológiai fejlődés, a hitelezés, az ellátási láncok vagy akár a korrupció szempontjából. Journal of Economic Literature (JEL) kód: L14, D20, F10, G10, G20.

LXI. évf., 2014. november (1341—1360. o.), Körkép a legfrissebb kutatási irányokról

 Letöltés (PDF formátum, 564.42 kB)

Navigátor< Előző oldal<<< Vissza a nyitóoldalraOldal tetejére

| a lap bemutatása |  a kiadó |  szerkesztőség |  útmutatás a szerzőknek |  felhasználói útmutató |  tartalom |
a legfrissebb szám |  előfizetés |  kiadványok |  keresés |  linktár |  hírlevél |  vendégkönyv |  oldaltérkép | 
felhasználó regisztráció | bejelentkezés | elfelejtett jelszó | személyes adatok kezelése | kijelentkezés |      | change to english |

Copyright © 2004 Közgazdasági Szemle Alapítvány. Minden jog fenntartva.
készítette: Webműves Bt. 2002
továbbfejlesztés: e-Média Informatikai Bt. 2004