Kondor Péter Koren Miklós Pál Jenő Szeidl Ádám
Cégek kapcsolati hálózatainak gazdasági szerepe
A közgazdaságtanban általában a cégekre olyan szereplőkként gondolunk, amelyek csak anonim piaci mechanizmuson keresztül érintkeznek egymással. Ezzel szemben a valóságban a cégek életében fontos szerepet játszanak a gazdaság más, konkrét szereplőivel meglévő kapcsolataik. Tanulmányunkban a vállalati hálózatok közgazdaságtanának elméleti és empirikus irodalmát összegezzük. Az áttekintett művek szerint a vállalati kapcsolatok hálózati jellege pozitív és negatív hatást egyaránt gyakorol a gazdaság egészére. A mikroszintű adatok újszerű vizsgálataiból pedig gazdag kép bontakozik ki a vállalatok viselkedéséről, például a technológiai fejlődés, a hitelezés, az ellátási láncok vagy akár a korrupció szempontjából. Journal of Economic Literature (JEL) kód: L14, D20, F10, G10, G20.
LXI. évf., 2014. november (1341—1360. o.), Körkép a legfrissebb kutatási irányokról
(PDF formátum, 564.42 kB)